טיפול, שיקום והשבה לטבע

י457547901000100408272noדי שנה מגיעים לבית החולים כ-3,000 בעלי חיים. לכל בעל חיים אנו מתאימים טיפול וטרינרי בהתאם לצרכיו הייחודיים. בין בעלי החיים המטופלים ישנם גורים וגוזלים, עופות נודדים שנפגעו וזקוקים לסיוע וטרינרי על מנת להמשיך במסעם וחיות בר שנמצאו בטבע כשהן סובלות מפגיעות שונות כגון: הרעלות, התחשמלויות ודריסות.

על מנת לתת מענה וטרינרי מיטבי לחיות הבר אנו נעזרים במיטב המומחים הוטרינרים והאמצעים האבחוניים.

כל חיית בר פגועה המגיעה אלינו עוברת תהליך של אבחון וזיהוי של גורמי הפגיעה, תוך כדי שימוש באמצעי הדמיה ומעבדה. אנו אוספים מידע רב ככל האפשר על אופי הפגיעה ועל מקום המצאה.

לאחר האבחון ניתן להתחיל בטיפול וטרינרי בהתאם לצרכיו של כל בעל חיים.
הטיפול הראשוני הינו המשמעותי והחשוב ביותר בתהליך ונעשה מתוך התחשבות הן במצב הקליני של בעל החיים המטופל והן בלחץ (Stress) שבו הוא נמצא. חשוב לזכור שזהו המפגש הראשון של בעל החיים שהגיע מהטבע עם בני אדם.

בגמר הטיפול הרפואי ובכדי להכין את בעל החיים להשבה לטבע מעבירים אותו למתקן שיקום שמטרתו לדמות ככל הניתן את החיים בטבע והכנתו לאתגרים הצפויים לו עם השבתו. תרגול של כישורים כגון אימון בתעופה, כישורי ציד וחיים בסביבת בעלי חיים אחרים הכרחיים להישרדות בעל החיים בטבע.

לקראת סיום תהליכי השיקום בעל החיים עובר הערכה מקצועית נוספת לכשירותו ואז הוא מועבר לאתר ההשבה האופטימאלי. מקום ההשבה נבחר בהתאם לסביבה הטבעית האופיינית לבעל החיים ובמידת האפשר לאתר שבו הוא נמצא.
תזמון ההשבה יקבע בהתאם לאורח החיים של בעל החיים, כגון: זמני פעילות ביממה, עונת השנה האופטימלית וחודשי עונת הנדידה. לצורך מעקב התאקלמות בעלי החיים המושבים לטבע, הם מסומנים לפני ההשבה באמצעי זיהוי ומעקב כמו טבעת, משדר, תג צבעוני או סימון אחר.